ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΚΥΡΙΟΙ, ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ…

Το σκοπιανό ζήτημα μέσα από τα μάτια ενός Δασκάλου. "Πώς θα εξηγήσει, λοιπόν, σ' αυτό το παιδί (που γνωρίζει όλα τα παραπάνω) ότι απόγονοί του Μ. Αλεξάνδρου, πλέον, θεωρούνται οι Σλάβοι, που έφτασαν στην περιοχή περίπου 9 αιώνες (=900 χρόνια) μετά το θάνατο του; Ότι οι νόμιμοι δικαιούχοι του ονόματος, της Ιστορίας, του πολιτισμού του απεμπόλησαν οι ίδιοι το δικαίωμά τους και δέχθηκαν όχι απλά συνδιεκδικητές (αυτό συνέβαινε ως τώρα), αλλά μόνιμους κατόχους και  νομιμοποίησαν τους σφετεριστές; Ότι την επόμενη χρονιά θα πρέπει ν' αλλάξουμε τα βιβλία μας, γιατί αλλάξαμε και επίσημα οι ίδιοι την ιστορία μας;"

2018 μ. Χ. Όλη η υφήλιος αναγνώρισε τα Σκόπια με το όνομα «Μακεδονία” (ακόμη και οι 2 Ύπατοι, ο Τσίπριους και ο Καμμένιους). Όλη; Όχι..!! Ένα μικρό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας αντιστέκεται και θ’ αντιστέκεται για πάντα στους παραχαράκτες (και μελλοντικούς εισβολείς).

Μικροί θύλακες αντίστασης τα σχολεία. Και σ’ ένα απ’ αυτά ο παρακάτω διάλογος:

-Δάσκαλος: αμέσως μετά τη μάχη στα Γαυγάμηλα, ο Αλέξανδρος και οι υπόλοιποι Έλληνες κατευθύνθηκαν προς…
-Μαθητής: κύριε, ο Μέγας Αλέξανδρος και οι στρατιώτες του ήταν Έλληνες..;
-Δάσκαλος: ναι, γιατί το ρωτάς;;
-Μαθητής: γιατί τότε τα Σκόπια, όπως τα λέτε, ονομάστηκαν «Μακεδονία”..; Είναι Έλληνες..;
-Δάσκαλος: όχι, Παπαδόπουλε, αλλά το απαίτησαν και το πέτυχαν..!
-Μαθητής: και τους αφήσαμε..;;
– Δάσκαλος: τους αφήσανε..!! Οι πολιτικοί και κάποιες ομάδες Ελλήνων πολιτών.
-Μαθητής: ο θείος μου, πάντως, λέει ότι επιτέλους ονομάστηκαν, όπως ήθελαν κι αυτό είναι το σωστό.
-Δάσκαλος: ο θείος σου είναι αριστερός..;;
-Μαθητής: εεεε, δε νομίζω, κύριε..! Με το δεξί γράφει..
-Δάσκαλος: συγνώμη, άστο..!
-Μαθητής: και με το δεξί κάνει το σταυρό του.
-Δάσκαλος: καλά.. εντάξει, άστο…
-Άλλος μαθητής: και τώρα που όλοι ξέρουν τα Σκόπια ως Μακεδονία, θα πάψει η Μακεδονία να θεωρείται ελληνική..;
-Δάσκαλος: για τον υπόλοιπο κόσμο και επίσημα ναι…!!
-Τρίτος μαθητής: οι Σκοπιανοί θα γίνουν Έλληνες..;
-Δάσκαλος: όχι, θα παραμένουν σλάβοι..
-Τέταρτος μαθητής: Άρα, κι ο Μ. Αλέξανδρος θα γίνει σλάβος.
-Δάσκαλος: όχι, γιατί ήταν Έλληνας..!!!!
-Τέταρτος μαθητής: για τον υπόλοιπο κόσμο, όμως, θα είναι σλάβος κι οι απόγονοί του θα είναι οι Σκοπιανοί κι η Ιστορία του θα ανήκει σ’ αυτούς…!!!
-Δάσκαλος: ……………

Πώς θα διδάξει ιστορία ο φιλόλογος, όταν κληθεί να περιγράψει τα γεγονότα απ’ τον Φίλιππο και μετά..;; Θα παραδεχθεί ότι κάποιοι συμπατριώτες του δέχθηκαν το όνομα για το κρατίδιο;; Ο Έλληνας μαθητής ξέρει ότι οι Μακεδόνες μιλούσαν ελληνική διάλεκτο και μπορούσαν να συνεννοηθούν με τους υπόλοιπους Έλληνες (ακριβώς, όπως σήμερα ένας Θεσσαλός μ’ έναν Κρητικό). Επίσης, ξέρει ότι οι Μακεδόνες είχαν δικαίωμα συμμετοχής στους Ολυμπιακούς αγώνες, κάτι που οι Ελλανοδίκες (κριτές) επέτρεπαν μόνο σε ελληνικά φύλα.

Ξέρει, επίσης, ότι τα ονόματα που πλημμυρίζουν τον χώρο είναι ελληνικά και στην αρχαία ελληνική σημαίνουν κάτι συγκεκριμένο. Αλέξανδρος είναι αυτός που προστατεύει τους άνδρες του (αλέξω+ανήρ, όπως αλεξικέραυνο, αλεξήλιο, αλεξίσφαιρο, κ. α.). Φίλιππος αυτός που αγαπάει τα άλογα (φίλος + ίππος). Μακεδονία είναι η χώρα των ψηλών ανθρώπων (μακεδνός = ψηλός, μακρύς). Η Θεσσαλονίκη (θεσσαλών + νίκη), η αδερφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ονομάστηκε έτσι από τον πατέρα της, Φίλιππο, μετά τη νίκη του επί των Θεσσαλών κατά τη διάρκεια του Γ’ ιερού πολέμου (356 π. Χ.-346 π. Χ.).  Ευρυδίκη (η γιαγιά του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μητέρα του Φιλίππου) είναι η πολύ δίκαιη, ενώ Ολυμπιάδα (η γυναίκα του [με καταγωγή απ’ την Ήπειρο], η οποία λεγόταν, βέβαια, Πολυξένη [=πολύ φιλόξενη] και μετονομάστηκε σε Ολυμπιάδα μετά τη νίκη του άνδρα της στους Ολυμπιακούς του 356 π. Χ.) είναι μια λέξη που δε χρειάζεται σίγουρα καμία εξήγηση. Και τα ονόματα των Μακεδόνων, που σημαίνουν κάτι στα ελληνικά, δεν έχουν τέλος.

Πώς θα εξηγήσει, λοιπόν, σ’ αυτό το παιδί (που γνωρίζει όλα τα παραπάνω) ότι απόγονοί του Μ. Αλεξάνδρου, πλέον, θεωρούνται οι Σλάβοι, που έφτασαν στην περιοχή περίπου 9 αιώνες (=900 χρόνια) μετά το θάνατο του; Ότι οι νόμιμοι δικαιούχοι του ονόματος, της Ιστορίας, του πολιτισμού του απεμπόλησαν οι ίδιοι το δικαίωμά τους και δέχθηκαν όχι απλά συνδιεκδικητές (αυτό συνέβαινε ως τώρα), αλλά μόνιμους κατόχους και  νομιμοποίησαν τους σφετεριστές; Ότι την επόμενη χρονιά θα πρέπει ν’ αλλάξουμε τα βιβλία μας, γιατί αλλάξαμε και επίσημα οι ίδιοι την ιστορία μας;

Και κάτι τελευταίο, γιατί οι ευθύνες για κάποια πράγματα βαραίνουν περισσότερους απ’ όσους νομίζουμε. Είναι αδιανόητο να βρίζεις τον Μπουτάρη, γιατί έχει την άποψή του στο θέμα. Είναι δημοκρατικά εκλεγμένος (και όχι φυτευτός). Επίσης, εξίσου αδιανόητο είναι να βρίζεις τον πρωθυπουργό. Είναι κι αυτός δημοκρατικά εκλεγμένος. Κι οι δυο είναι γνωστοί για τον ιδεολογικό τους προσανατολισμό.

Πάρα πολλοί απ’ όσους βρέθηκαν στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, έχουν ψηφίσει και τους δύο, χωρίς να είναι αριστεροί. Έχουν δικαίωμα να μην είναι αριστεροί, όπως αντίστοιχα κάποιοι άλλοι να είναι. Η Αριστερά, όμως, έχει συγκεκριμένες θέσεις σ’ όλα τα θέματα, γνωστές και σεβαστές στο πλαίσιο μιας δημοκρατίας. Όταν δεν είσαι αριστερός και δεν γνωρίζεις αυτές τις θέσεις, αλλά τους ψηφίζεις, ευθύνεσαι αποκλειστικά εσύ για τις αποφάσεις τους, καθότι αντιπροσωπεύουν τη βούλησή σου, πλέον. Όταν δεν είσαι αριστερός και γνωρίζεις τις θέσεις της Αριστεράς, αλλά παρόλα αυτά τους ψηφίζεις, τότε στην ελληνική γλώσσα υπάρχει πλήθος επιθέτων που μπορεί να σε χαρακτηρίσει. Και δε φταίνε, φυσικά, οι συγκεκριμένοι, οι οποίοι -στην τελική- είναι πιστοί στην ιδεολογία τους. Εσύ έκανες το ανάποδο τόλουπ. Εσύ τους ψήφισες και οφείλεις να αναλάβεις το κόστος των επιλογών σου.

Οι πόλεις έχουν τους δημάρχους που τους αξίζουν και οι λαοί τους πρωθυπουργούς που τους αξίζουν..! Είναι το λιγότερο γελοίο να τους βρίζεις εκ των υστέρων.. Σε μια δημοκρατία έχουν εκλεγεί νομιμότατα. Αρκετά με τους a posteriori μακεδονομάχους του Facebook, που απ’ το ίδιο βράδυ του συλλαλητηρίου ήδη έβλεπαν Survivor..!! Ας μην τους έδινες την ψήφο σου. Τώρα (ελπίζουμε να μην) είναι πολύ αργά για δάκρυα, Στέλλα…!!

(Βέβαια, όταν ο Λάζαρος Χριστοδουλόπουλος μετά το γκολ της ΑΕΚ δείχνει το πανό «Μακεδονία, γη ελληνική”, ο σκηνοθέτης επιλέγει να το δείξει σε αργή κίνηση και ο σπήκερ επιλέγει να σιωπήσει, τότε δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα. Τα κάστρα, πολλές φορές, πέφτουν από μέσα…)

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΛΕΤΣΑΣ
Ο Αθ. Κλέτσας (Σάκης για τους φίλους) είναι κλασσικός φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στην Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και τη Φιλοσοφία της εκπαίδευσης. Κατάγεται από τις Σέρρες και ζει μόνιμα στη Ρόδο, όπου υπηρετεί πλέον ως Διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας. Μιλάει λίγο, γράφει πολύ.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ