«Ιερή» περηφάν(ε)ια διαπερνά την μαθημένη στα ανθρωπιστικά ιδεώδη ψυχή μου βλέποντας την ιερή οργή πολλών συμπατριωτών μου στα σχόλιά τους αναφορικά με την κοπέλα (με καταγωγή από το Αφγανιστάν) που κρατάει τη γαλανόλευκη στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου κάπου στο Ελλαδιστάν. Πόσο επικίνδυνη, πράγματι, μπορεί να γίνει η συγκεκριμένη μαθήτρια για τη χώρα μας σε μια πολύ πιθανή πολεμική σύρραξη της Ελλάδας με το Αφγανιστάν..!!! Πόσες φορές η χώρα της δε διεκδίκησε εδάφη μας.. Πόσες φορές το Αφγανιστάν δε μας απείλησε με πόλεμο, αν στείλουμε μετανάστες στο Ισλαμαμπάντ..!!! Με ποιανού το μέρος θα ταχθείς σε πιθανή σύγκρουση, επικίνδυνη μικρή μαθήτρια; Ε..; Πες μας..!!!! Δε μιλάς, ε…;
Θα ξεχάσω εγώ τον Αντετοκούμπο (Γιάννης και καλά..!!) που μας κάνει συνεχώς ρεζίλι στην άλλη άκρη του Ατλαντικού..; Οι σχέσεις μας με τη Νιγηρία είναι σε τεντωμένο σχοινί.. Αλλά εκεί όλοι μόκο..!!! Δεν ακούω να παραπονιέται κανείς για τη σημαία μας που τη σήκωσε κάποια χρόνια πριν το «λαθρομεταναστάκι από τη Νιγηρία», το «ξυλάγγουρο της μαύρης ηπείρου» σε μια ανάλογη περίσταση..
(Ξέχασα: αυτός είναι ο δικός μας Γιάννης..)
Σοβαρά τώρα..!! Μπορεί να πιστέψει κάποιος ότι η μικρή μαθήτρια βεβηλώνει τη σημαία μας; Και για ποιο λόγο; Ούτε την έκαψε ούτε την έφτυσε, όπως έχουν κάνει κατά καιρούς αρκετοί «Έλληνες» και μη. Προσωπικά, θεωρώ τιμητικό να θέλει κάποιος αλλοδαπός να σηκώσει τη σημαία μας, ακόμα κι αν δεν είναι ομόδοξος (εγώ ομολογώ ότι δε θα σήκωνα οποιαδήποτε ξένη σημαία οποιασδήποτε ξένης χώρας). Το επιθυμεί και η ίδια (με το ζόρι δε θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο) και σίγουρα είναι σε ηλικία να γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ μουσουλμανικής ημισελήνου και χριστιανικού σταυρού.
Οι επικριτές της, λοιπόν, αναφέρουν ότι δεν κατανοεί τους συμβολισμούς που κρύβουν οι λωρίδες και ο σταυρός της σημαίας μας, γιατί δεν είναι ομόδοξη και, επομένως, δεν έχει δικαίωμα –ως αλλόθρησκη- να είναι σημαιοφόρος. Άλλωστε, δε θα είναι σε θέση να υπερασπιστεί τόσο την ίδια τη σημαία όσο και αυτά που αντιπροσωπεύει και σε ενδεχόμενη πολεμική σύρραξη με μη-ομόδοξη χώρα θα στρεφόταν εναντίον μας. Το μεγαλύτερο μέρος του «επιχειρήματος» έχει απαντηθεί στη δεύτερη παράγραφο του παρόντος άρθρου. Αυτό που θέλει λίγο περισσότερη «απάντηση»-ανάλυση είναι η τελευταία φράση του περί «υπεράσπισης». Οι επικριτές πιθανολογούν ότι σε ενδεχόμενη σύρραξη με αλλόθρησκη χώρα δε θα ταχθεί με το μέρος μας. Πιθανολογούν, όμως, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η συγκεκριμένη μαθήτρια είναι φανατική μουσουλμάνα. Θα «πιθανολογήσω» και γω (δεν μπορεί να το κάνει μόνο η altera pars), λοιπόν, για το αντίθετο (με περισσότερες πιθανότητες), με το επιχείρημα ότι η κίνησή της να κρατήσει σημαία με αλλόδοξο σύμβολο αποδεικνύει ότι δεν είναι φανατική μουσουλμάνα. Στις «δυτικές», άλλωστε, κοινωνίες (στις οποίες ανήκει –ακόμα- η Ελλάδα, όπου μεγάλωσε η μικρή μαθήτρια) ο θρησκευτικός φανατισμός είναι ελάχιστος έως και ανύπαρκτος. Και επειδή δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα να κηρύξουμε πόλεμο στο Αφγανιστάν (ή το αντίθετο), σε περίπτωση πολέμου με την Τουρκία, για να πιθανολογούμε με πιθανότητες, η μαθήτρια θεωρείται πιο σίγουρο να ταχθεί υπέρ μας, γιατί θα θελήσει να υπερασπιστεί τη ζωή που «έχτισαν» εδώ οι γονείς της, διασφαλίζοντας τα κεκτημένα της στη χώρα μας.
Δε νομίζω ότι χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση τα επιχειρήματα των επικριτών της. Και από δω και πέρα δε θα αναλωθώ μόνο σε εικοτολογίες, αλλά και θα διατυπώσω ανοικτά τις επιφυλάξεις μου για τους επικριτές της. Επιφυλάξεις σοβαρές για αυτή τη νέα γενιά τζεντάι Ελλήνων, των λεγόμενων «Ελληναράδων του Facebook», οι οποίοι με περίσσιο θάρρος και ατρόμητη διάθεση διατρανώνουν την πρόθεσή τους να πάρουν την Πόλη και την Άγκυρα. Εμφανίζονται πάντα λίγο πριν τις εθνικές επετείους, κορυφώνουν τη «δράση» τους ανήμερα της επετείου με εξάρσεις, «γαλανόλευκα» post και «λεκτικά» γιουρούσια κατά των απίστων και την επομένη επιστρέφουν στις καφετέριες ευτυχισμένοι από τον αγώνα που έδωσαν και τα like που έδρεψαν, πάντα έτοιμοι να δηλώσουν το βροντερό «παρών» στις επάλξεις του τοίχου τους. Κατά την 25η Μαρτίου η σιγουριά που έχουν για τη συμμετοχή τους στη μάχη φτάνει το 1821 %, ενώ σε λίγους μήνες, στα τέλη Οκτώβρη ανέρχεται στο 1940 %, ποσοστό, όμως, που πέφτει κατακόρυφα στο ενδιάμεσο διάστημα.
Βέβαια, η αλήθεια πόρρω απέχει..!! Δυστυχώς, είναι η γενιά η μαθημένη στα social και τους καφέδες, με την τζάμπα μαγκιά εκ του ασφαλούς και το εύκολο ανάθεμα στο κράτος. Το πιο πιθανό, για να πιθανολογήσω και πάλι, είναι να μπερδέψει στη δύσκολη στιγμή τις έννοιες πατρίδα και κράτος κατά το δοκούν, εκδικούμενη το ανάλγητο κράτος που την άφησε άνεργη τόσα χρόνια..!! «Εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα..;», θα αναρωτηθεί ο Χαϊλάντερ του φρέντο και θα βρει «βύσμα», για να βγει Ι5, παίζοντας στο στοίχημα τις μάχες και παρακολουθώντας από το twitter του ΣΚΑΪ όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
Ίσως, πάλι, κάνω λάθος.. Μακάρι..!! Αρκεί να μη δουλέψει ύπουλα η διχόνοια (όπως μου θύμισε η πρόσφατη επανάγνωση του «Ρωσαγγλογάλλου») ή ο φόβος. Γιατί, αν όσοι υπόσχονται να φυλάξουν Θερμοπύλες, κάνουν το καθήκον τους, δεν χρειαζόμαστε τη μικρή μαθήτρια από το Αφγανιστάν.. Μπορεί να αλλάξει στρατόπεδο.. Δε θα την έχουμε ανάγκη..
Και κάτι τελευταίο για τη μαντήλα.. Αν το κράτος είχε θεσμοθετήσει διά νόμου την απαγόρευσή της, τότε η μικρή μαθήτρια θα ήταν υποχρεωμένη να μην την φορέσει και κατακριτέα, αν το έπραττε. Από τη στιγμή, όμως, που δεν υπάρχει θεσμοθετημένη νομική διάταξη όσον αφορά τη ρητή απαγόρευσή της, η μαθήτρια είναι ελεύθερη στο πλαίσιο της αυτοέκφρασης μέσα σ’ ένα δημοκρατικό κράτος να μας αναγκάσει να δεχθούμε τη μαντήλα της ως απαραίτητο αξεσουάρ αλλότριας πολιτισμικής και θρησκευτικής κουλτούρας, τόσο άρρηκτα συνδεδεμένης με τον επί 400 χρόνια δυνάστη μας. Σ’ αυτό, ας προσέχαμε..
ΘΑΝΟΣ ΚΛΕΤΣΑΣ
Ο Αθ. Κλέτσας (Θάνος για τους φίλους) είναι κλασσικός φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στην Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και τη Φιλοσοφία της εκπαίδευσης. Κατάγεται από τις Σέρρες και ζει μόνιμα στη Ρόδο, όπου υπηρετεί πλέον ως Διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας. Μιλάει λίγο, γράφει πολύ.